Mi életmódunk

Ásványvíz – kinek melyiket érdemes?

Az ásványvíz népszerűsége az évek múlásával folyamatosan nőtt, a hetvenes évek végén még közel sem volt ekkora kultusza mint manapság. Az alábbi diagramon látható, (mely a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség adatain alapszik) hogy látványosan megugrott az elfogyasztott palackozott-ásványvíz mennyisége. 1979-ben még csak 2 liter ásványvízbevitele volt 1 év alatt 1 főnek, ez az adat a legutóbbi méréskor, 2014-ben már 117 liter volt.

ásványvíz_mi eletmodunk

Az az ásványvíz, ami a poharunkba kerül, évezredekkel ezelőtt szivárgott a mélybe, és még ott „időzött”, ásványi anyagokat oldott ki a kőzetekből. Minél mélyebb réteget ért el a víz annál magasabb a hőmérséklete és annál több értékes anyag oldott ki. Ez a víz tiszta, szennyeződésektől mentes, hisz rengeteg időn át szűrődött. Nem tartalmaz hozzáadott anyagokat – a szén-dioxid nem tekinthető annak, mert a legtöbb víz már természetes állapotban tartalmazza.


 

Ásványvíznek számít a víz, ha a következő ásványi anyagok és nyomelemek tartalma meghaladja az előírt határértékeket: lítium-, szulfid-, nátrium-, magnézium, bromid-, jodid-, fluorid-ion, valamint természetes széndioxid.


 

Van szénsavas, szénsavmentes és enyhe változatban is. Igazából bármelyiket fogyaszthatjuk, többnyire ízlés kérdése melyik mellett döntünk. Azonban valakinek az egyik ajánlottabb a másiknál.

  • Akinek csontritkulása van, az próbáljon magas kalcium és magnézium tartalmú ásványvizet inni. A csontritkulásért 20-40%-ban a mozgásszegény életmód, a kevés kalciumbevitel és a D-vitamin hiány a felelős.
  • Gyomorégésként ismerjük a reflux betegséget, amelyet a gyomor savas tartalmának nyelőcsőbe való visszaáramlása okozza. Akiknél ez a probléma fenn áll, az inkább szénsavmentes vizet fogyasszon.
  • A másik véglet, ha valakinek kevés a gyomorsava, ők szénsavas vizet igyanak.
  • Egyre több ember jódhiányos – főleg kismamák –, amit egyrészt az ivóvizek nagymértékű klórozása okoz, ugyanis így a víz veszít jódtartalmából. A jódhiányban szenvedők számára opcionális megoldás a magasabb jódtartalmú palackos-víz, de alapjáraton is tartalmaznak jódot az ásványvizek.

Minden összetevőt köteles a gyártó a címkén feltüntetni. Az ásványi anyagokat nem tudjuk ásványvízzel „túladagolni”, mert ahhoz 9-10 litert kellene meginni egy nap, és azzal még mindig csak a napi ajánlott bevitelt fedeznénk.

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Erika “Angyalka” Zs says:

    Refluxos vagyok és pont mentes vizet iszok 🙂 Nagyon hasznosak a cikked így feliratkozók rád*


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!