Mi életmódunk

5 étel, amitől csak éhesebb leszel

Ha éhes vagy, enned kell. De mi van, ha az elfogyasztott étel csak olaj volt a tűzre, és az éhségérzeted csak fokozódik? Minden étel energiát ad a testnek, viszont néhány után a sóvárgás nem hogy csökken, de még nő is, a különböző ízfokozók és étvágynövelőknek köszönhetően. Íme 5 étel, aminek elfogyasztása után is úgy érzed, simán lecsúszna a torkodon még párszáz kalória.

Fehér kenyér
A benne lévő kukoricából származó fruktóz szirup miatt fogyasztásakor hirtelen megugrik, majd csökken szervezetünk vércukorszintje, ezáltal éhségérzetet is előbb tapasztalhatunk.
Egy spanyol kutatás szerint, azok az emberek akik napi kétszer vagy annál többször fogyasztanak fehér kenyeret, 40 százalékkal nagyobb az esélyük az elhízásra.
Helyette válasszuk inkább teljes kiőrlésű kenyeret, ami jóval több fehérjét és rostot tartalmaz (nem beszélve a B-vitamin, kalcium, cink és folsav tartalmáról), melyek nem csak elősegítik az emésztést de stabilan is tartják a vércukorszintet.

Sushi
A sushi korántsem olyan egészséges táplálék mintahogyan az a köztudatban van, ugyanis egyetlen tekercs ebből a japán specialitásból, körülbelül 300 kalóriát, és olyan 2-3 szelet fehér kenyérnyi szénhidrátot tartalmaz. Viszont gyorsan kiürül a gyomorból, így akár egy órán belül is újra megéhezhetsz.

Gabonapehely
A gabonapehely nem összekeverendő a teljes kiőrlési gabona-és zabpehellyel, hisz míg utóbbi rostban gazdag és tápláló, addig a gabonapelyhek cukrot és fehérlisztet tartalmaznak: szóval hasonló a helyzet, mint a fehér kenyérrel.

Rágógumi
A rágógumi nem kimondottan étel, de ez is megér egy misét. A rágás és a nyáltermelés hatására a gyomor azt “hiszi” emésztenie kell, viszont mivel nincs mit lebontania ezért csak éhesebbek leszünk.

Gyors kaják
A gyorséttermi ételek szinte minden összetevője azt a célt szolgálja, hogy fogyasztása után minél előbb újra éhes legyél, és már állj is be a sorba egy újabb adagért, vagy hogy legközelebb már nagyobb menüt kérj. Legyengíti a szervezet éhség-szabályozó érzékelőit, máris úgy érezve, alig ettünk.

Ezáltal, ha legközelebb ránk tör a mindenki számára olyan jól ismert “hú de ennék valamit” érzés, nem árt ha jól átgondoljuk, hogy mivel csillapítsuk (hatékonyan) az éhségünket.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!